Nákupní průvodce

ara prodejny
  • 11 ara Shoes prodejen v Česku
  • Otevřeno až 7 dní v týdnu
  • Doprava zdarma při doručení na prodejnu
  • Objednejte si zboží na ara prodejnu. Vše si vyzkoušejte a zaplaťte jen co opravdu chcete 

 

ara-store

Kde najdete naše prodejny

Praha

 
ara OD Kotva Náměstí republiky 8, Praha 1
ara Vodičkova Vodičkova 13/7, Praha 1
ara Moskevská Moskevská 515/52, Praha 10
ara Štefánikova Štefánikova 203, Praha 5
Fashion Arena Outlet Zamenhofova 440, Praha 10

Brno

 
ara Brno náměstí Svobody 74/10, Brno

Liberec

 
ara Liberec Pražská 22/37, Liberec

Teplice

 
ara Teplice 28.října, Teplice 

Hradec Králové

 
ara Hradec Králové Dukelská tř. 471, Hradec Králové 

Ostrava

 
ara Ostrava A. Macka 1, Ostrava 

Hatě

 
Freeport Fashion Outlet
Chvalovice-Hatě 196 
Časté otázky

Otázka:
Koupím si boty. Co bych měl udělat jako první? Impregnovat?

Odpověď:
Pokud se jedná o obuv určenou do vlhkého počasí, je impregnace určitě vhodná. Pokud se jedná o luxusní obuv, není impregnace nutná vzhledem k tomu, že je tato obuv používána převážně v nenáročném prostředí. Je ale třeba nové boty postupně rozchodit. Ani obuv zhotovená v prvotřídní manufaktuře, ani ručně zhotovená bota na míru není hned od prvního okamžiku zcela přizpůsobena noze. Teprve postupným ohýbáním a tvarováním, které vzniká až při chůzi, se boty dokonale přizpůsobí tvaru nohy a stanou se pohodlnými. Tomu je třeba věnovat trochu času a nosit nové boty z počátku jen krátce, dokud se nerozchodí. Určitě tedy „rozchodit“ – zvýšená vlhkost z počátku pomůže dovytvarování boty na nohu. Krémovat tak po pěti dnech dle počasí, za dešťů tak tři dny.

Otázka:
Jak často čistit boty?

Odpověď:
Jak je třeba. Zpravidla pokaždé, když lesk bot není vyhovující.

Otázka:
Co nošení klasických oxfordek v zimě? Ve sněhu. Jak potom pečovat o boty, když je např. na ulici sůl?

Odpověď:
Zima ani sníh nejsou pro klasické oxfordky/derby problém, ale solený povrch může kožené boty poškodit. V tomto případě je vhodné preventivně použít impregnaci a po návratu z takové „slané“ procházky boty hned otřít. Krémovat a imperegnovat je třeba častěji. Spíše se ale snažit nenosit boty na solených ulicích – kůže se velmi rychle zbaví elasticity a praská. Je to nevratné poškození, které lze zbrzdit tukem, ale to je na úkor lesku.

Otázka:
Proč bych měl používat obuv s Gore-tex?

Odpověď:
S obuví Gore-tex zůstanou vaše nohy v suchu o pohodlí bez ohledu na to,jakou aktivitu zvolíte. Naše materiály zaručují úplnou nepromokavost a optimální klimatický komfort.

Otázka:
Jak poznám obuv Gore-tex?

Odpověď:
Stačí se poohlédnout po naší visačce. Veškerá obuv s membránou Gore-tex musí být opatřena značkou, stejně jako značkou výrobce.

Otázka:
Jak vlastně v praxi funguje membrána Gore-tex ?

Odpověď:
Membrána Gore-tex je trvale nepromokavá. Obsahuje přibližně 1,4 miliardy pórů na čtverečním centimetru, což je přibližně velikost nehtu na palci. Kapky vody jsou 20 000 krát větší než drobné póry, proto voda nemůže pronikat skrz membránu. Membrána Gore-tex je vysoce prodyšná. jednotlivé póry jsou 700 krát větší než molekula vodní páry. Vodní pára může snadno pronikat skrz membránu. Pot se nebude hromadit v textilii a vaše nohy zůstanou v suchu a pohodlí. 

Otázka:
Je obuv Gore-tex prodyšná?

Odpověď:
Ano - je to velmi důležitá vlastnost. Vaše nohy zůstávají v suchu, protože pot je odváděn do vnějšího prostředí a nehromadí se uvnitř obuvi, kde by vyvolal nepříjemný pocit vlhka. Zvláště v chladnějších měsících má prodyšnost zásadní význam, protože pomáhá vašim nohám zůstat v suchu a teple.
Obuv Gore-tex však také nabízí ideální řešení při vyšších okolních teplotách (pod střechou i venku). Výrobky Gore-tex s technologií XCR (Mikroporézní vrstva Gore-Tex XCR je spojena s vnitřní a vnější oděruvzdornou vrstvou, aby nedošlo k porušení samotné membrány. Spodní vrstva je však flanelová pro udržení tepla, je tak dvaapůlkrát teplejší než klasický třívrstvý Gore-Tex.) poskytují jedinečný klimatický komfort a zároveň úplnou nepromokavost, která je garantována u všech výrobků Gore-tex. 

Otázka:
Jak nejlépe vyčistit celokoženou obuv Gore-tex?

Odpověď:
Odstraňte veškeré nečistoty. Ošetřete obuv běžným impregnačním sprejem. nikdy nepoužívejte mastné vodoodpudivé vosky a oleje - mohlo by dojít ke snížení prodyšnosti vaší obuvi.

Otázka:
Jak nejlépe vyčistit obuv Gore-tex, u které je kombinovaná kůže s textiliemi?

Odpověď:
Obuv omyjte ve vlažné vodě a přirozeně vysušte (nikdy v blízkosti zdroje tepla, ani na přímém slunci!). Po usušení aplikujte impregnační sprej. Nikdy nepoužívejte mastné vodoodpudivé vosky a oleje - mohlo by dojít ke snížení prodyšnosti vaší obuvi.

Otázka:
Jaký je rozdíl mezi obuví Gore-tex a obuví Gore-tex s technologií XCR?

Odpověď:
Hlavní rozdíl spočívá v koncovém použití. Obuv Gore-tex je ideálním řešením pro všechny druhy outdoorových aktivit, nepříznivé počasí a nízké teploty.
Obuv Gore-tex s technologií XCR poskytuje optimální klimatický komfort při vyšších teplotách pod střechou i v přírodě , a to při náročné fyzické aktivitě.
Tyto dva systémy nabízejí optimální řešení pro jakékoliv použití, bez ohledu na okolní teplotu či délku činnosti.

 

Tabulky velikostí

Naše boty by měly být nejen stylové, ale i pohodlné. Mnohdy jsme v nich nuceni trávit celý den. Abyste se v nich mohli cítit opravdu dobře, je nutné zvolit správnou velikost. 

Jen málo věcí dokáže znepříjemnit den jako právě boty, které jsou nepohodlné a způsobují otlaky. Při nákupu je důležité myslet zejména na to, že každé boty sedí trochu jinak. Jednotliví výrobci totiž mohou používat lehce odlišné číslování. Zatímco v jednom obchodě jste zvyklí na velikost 37, v jiném můžete mít klidně 36, nebo naopak 38. To samozřejmě není problém, pokud máte možnost boty vyzkoušet. Jinak tomu může být právě u online nákupů. I ty se ale dají zvládnout bez problémů.

Náš e-shop nabízí možnost objednat si obuv na pobočku, kde si je také můžete vyzkoušet. Pokud máte nějakou prodejnu poblíž, určitě tuto možnost využijte. Online nákupy obuvi se však dají zvládnout i v případě, kdy se na pobočku nedostanete. Stačí si pozorně prohlédnout tabulku velikostí. Nejlepším způsobem jak zjistit svou velikost je položit si nohu na papír a následně změřit nejdelší část chodidla, tedy vzdálenost od palce k patě. Rozměr uvedený v tabulce poté jednoduše porovnáte s velikostí své nohy a objednáte správnou velikost obuvi.

Která velikost boty mi vyhovuje?

V Evropě se nejčastěji pro velikosti bot používají tato označení:

  • francouzské číslování - s tímto systémem se v našich končinách setkáme nejčastěji, vzniklo ve Francii. Označuje délku obuvi a je běžně používáno v západní a střední Evropě pod označením EU (často také evropské číslování)
  • anglické číslování - ve Velké Británii je používáno značení, které na rozdíl od evropského systému neudává délku obuvi, ale délku chodidla. Pro tento systém je užíváno označení UK


Vzhledem k tomu, že rozlišení rozměrů v celých číslech je mnohdy příliš nepřesné, nabízíme mnoho dalších modelů také v polovičních velikostech. K tomu používáme anglický systém velikostí bot. Abyste  vždy našli správnou velikost, jsou umístěny oba systémy číslování bot nad sebou.

UK 2,5 3 3,5 4 4,5 5 5,5 6 6,5 7
EU 35  36   36 1/2 37   37 1/2 38  38 1/2 39  40 41 

  

UK 7,5 8 8,5 9 9,5 10 11 12 12,5    
EU  41 1/2 42   42 1/2 43   44 45  46 47  48    

 

Zakupte si boty ve správné šířce

Délku vlastní nohy zpravidla každý zná. Délka však nestačí, je třeba znát i šířku, aby byl  zachován maximální komfort a pohodlí, což je rozhodující pro zdravé nohy.  

Šířku boty změříte tak, že se postavíte vzpřímeně a rovnoměrně rozložíte váhu těla na chodidla. Požádejte druhou osobu, aby vám změřila krejčovským metrem obvod chodidla v nejširší části. Výsledek v cm najdete v tabulce šířek bot. Pokud jste někde mezi dvěma velikostmi boty, vždy volte větší velikost, což zajistí dostatek komfortu pro vaše nohy.

Výsledek v centimetrech najděte v tabulce šířek boty.

EU/šířka

E F G H K
35 20,7 21,2 21,7 22,2 23,2
36  21,1  21,6  22,1  22,6  23,6 
37  21,5 22  22,5  23  24 
38  21,9  22,4  22,9  23,4  24,4 
39  22,3  22,8  23,3  23,8  24,8 
40  22,7  23,2  23,7  24,2  25,2 
41  23,1  23,6  24,1  24,6  25,6 
42  23,5  24  24,5  25  26 
43  23,9  24,4  24,9  25,4  26,4 
44 24,38 24,8 25,3  25,8  26,8 

 

V naší nabídce najdete šířky bot od “E” po “K”. Nejužší šířka představuje šířka “E”, v naší kolekci začínáme na šířce “F”, která představuje úzkou šířku, na štíhlou, úzkou nohu. Pro normální šíře používáme značení “G”, je to standardní, nejvíce používaná, středoevropská šíře dámské i pánské obuvi. Pro mírně širší nohu je normální šířka úzká, nohu zmáčkne  a deformuje. Z toho důvodu jsme obzvláště hrdí na naši řadu modelů označených písmenem “H”, které se vyznačují především větším pohodlím a komfortem pro nohy, protože respektují skutečnou klenbu a vyšší nárt. Tato šířka je též vhodná pro zimní obuv. Šířka “K” znamená široký typ kopyta, pro extra široké chodidlo. Protože se jedná pouze o milimetry, zvýšená šířka obuvi není zas až tak patrná a i širší varianty jsou velmi elegantní.

Naše kozačky nabízejí optimální pohodlí díky přesnému obvodu šíře. Podobně jako různé šířky obuvi, nabízíme také rozdílné šířky lýtek u kozaček ve velikostech od “S” po “XXL”.

Šířka lýtka
/
Velikost obuvi

2,5-3,5 4-5 5,5-6,5 7-8 8,5-9,5
S 32,2 33,5 34,8 36,1 37,4
M 34,2 35,5 36,8 38,1 39,4
37,1 38,5 39,9 41,3 42,7
XL  40,1 41,5 42,9 44,3 45,7
XXL  43,1 44,5 45,9 47,3 48,7

  

Rozměry jednotlivých velikostí

V níže uvedené tabulce uvádíme rozměry anglických velikostí, odpovídajících evropských velkostí a jim odpovídající rozměry obuvi (MONDO point).

MONDO point je délka chodidla v mm. Správnou obuv tedy najdete přeměřením svého chodidla a srovnáním s hodnotou MONDO point.

Délka odpovídající stélky vhodné obuvi je normově délka chodidla +10mm, vložka obuvi je obvykle v rozsahu délka chodidla +(6-10)mm.

Anglické číslování UK 3 3,5 4 4,5 5 5,5 6 6,5 7 7,5
Evropské číslování EU 35 36  36,5  37 38 38,5 39 40 40,5 41
mm (mondopoint) 220  225  230  235  240 245  250  255  260  265 
Doporučená délka stélky 230  235  240  245  250 255  260  265  270  275 

  

Anglické číslování UK 8 8,5 9 9,5 10 10,5 11 11,5 12 13
Evropské číslování EU 42 42,5  43  44 44,5 45 45,5 46 47 48
mm (mondopoint) 270  275  280  285  290 295  300  305  310  320 
Doporzčená délka stélky 280  285  290  295  300 305  310  315  320  330 

 

 

Obchodní podmínky

I. Základní ustanovení

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)

ara Shoes Czech s.r.o.

IČ: 25972600

DIČ: 25972600

se sídlem:

Vyšehradská 9

Praha 2 - 128 00

zapsané u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 94229

kontaktní údaje:

email: info@ara-shoes.cz

telefon: +420 224 921 198

www.ara-shoes.cz

(dále jen „prodávající“)  

2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.ara-shoes.cz (dále je „internetový obchod“).

3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.

4. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

II. Informace o zboží a cenách

1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.

2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. 

3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

4. Případné slevy s kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.

2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:

  • prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
  • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.

3. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.

4. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko Dokončit objednávku. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.

5. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího. / Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího.

6. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.

7. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.

8. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.

IV. Zákaznický účet

1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.

2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.

4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.

5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.

6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

V. Platební podmínky a dodání zboží

1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:

  • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č: 289877021/0300, vedený u ČSOB
  • bezhotovostně platební kartou 
  • bezhotovostně pomocí platební metody TWISTO
  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány GOPAY,
  • dobírkou v hotovosti při předávní zboží,
  • v hotovosti osobním odběru v provozovně
  • v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru výdejně zásilek Zásilkovna.cz

2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

3. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do …. dnů od uzavření kupní smlouvy.

4. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.

5. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.

6. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.

7. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin

8. Zboží je kupujícímu dodáno:

  • na adresu určenou kupujícím objednávce
  • prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil,
  • osobním odběrem v provozovně prodávajícího

9. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.

10. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

11. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

12. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

13. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího./Daňový doklad je přiložen k dodávanému zboží.

14. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.

VI. Odstoupení od smlouvy

1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.

2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 30 dnů

  • ode dne převzetí zboží,
  • ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
  • ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.

3. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy: 

  • poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
  • o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
  • o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího,
  • o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
  • dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  • dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
  • dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
  • dodávce novin, periodik nebo časopisů,
  • dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
  • v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.

4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.

5. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.

6. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

7. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

8. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

9. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

10. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

11. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.

VII. Práva z vadného plnění

1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

2. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

3. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:

  • výměnu za nové zboží,
  • opravu zboží,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • odstoupit od smlouvy.

4. Kupující má právo odstoupit od smlouvy,

  • pokud má zboží podstatnou vadu,
  • pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
  • při větším počtu vad zboží.

5. Příjetí reklamace prodejcem

Reklamace je možné osobně předat nebo zaslat poštou/kurýrem na sběrné místo prodávajícího na adresu:

ara Shoes s.r.o.

OD Kotva

Náměstí republiky 656/8

Praha 1 - 110 00

Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

6. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.

7. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.

8. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

9. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.

10. Volbu způsobu reklamace má kupující.

11. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

12. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.

VIII. Doručování

1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.

2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.

XI. Mimosoudní řešení sporů

1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

X. Závěrečná ustanovení

1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.

4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.

5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

8. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy. Formulář je ke stažení zde.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.6.2019